Politica de retur

 

Returnarea produselor

RETURUL PRODUSELOR PERSONALIZATE

Conform prevederilor legale (OUG 130/2000) și TERMENILOR ȘI CONDIȚIILOR, produsele personalizate nu pot fi returnate (în cazul unui retur acestea sunt distruse / casate, fiind realizate după specificațiile clientului).

1.În mod excepțional, CLIENTUL poate returna produsele personalizate achiziționate prin intermediul unui CONTRACT la distanță, în următoarele situații:

1.1 Coletele prezintă deteriorări severe sau produsele prezintă defecte de fabricație;

În cazul în care coletul adus de către curier prezintă elemente clare de deteriorare severă a integrității pachetului și a conținutului (pachetul este desfacut, rupt, înțepat, conținutul distrus, etc.), se pot face mențiuni cu privire la eventualele probleme în momentul livrării pe documentul de livrare al curierului (numit AWB) sau se întocmește un proces verbal de constatare, se fac fotografii și se refuză primirea și plata coletului.

Nu sunt însă considerate probleme deteriorările minore, normale, care sunt datorate manevrării și manipularii pachetelor și care nu afectează conținutul acestora (de exemplu: prafuirea/murdărirea exteriorului pachetelor, îndoirea ușoară a colțurilor, etc.).

Orice reclamație ulterioară livrării de către curier, cu privire la aceste aspecte, sunt nule.

1.2  Produsele livrate nu corespund cu produsele din comanda confirmată (sunt personalizate greșit, încurcate);

În cazul în care produsele sunt livrate greșit (produsele sunt personalizate cu datele unor terți), CLIENTUL va notifica SC ESIA MLD SRL cu promptitudine în vederea remedierii situației și va urma întocmai instrucțiunile comunicate de către SC ESIA MLD SRL (returul/distrugerea informațiilor cu privire la terții respectivi) neavând niciun drept asupra datelor/produselor respective care nu-i apartin. În acest caz, SC ESIA MLD SRL va înlocui gratuit produsele și își rezervă dreptul să solicite returnarea coletului cu produsele eronate.

1.3  Produsele au specificații eronate pe site față de realitate.

Nu se consideră specificații eronate diferențele minore de dimensiune/culoare care nu afectează vizibil produsul final și care pot apărea din cauze neimputabile SC ESIA MLD SRL (ex. lot de producție diferit).

Incidenta situațiilor descrise în baza articolului de mai sus care pot fi considerate motive acceptate de retur / înlocuire a produsului și / sau returnarea contravalorii produselor în cauză trebuie semnalată imediat după recepția coletului de către Client, prin orice mijloace (telefonic, email) și transmiterea tuturor informațiilor necesare (inclusiv fotografii) cu privire la produsele în cauză în vederea analizării situației. SC ESIA MLD SRL își rezervă dreptul să refuze soluționarea / returul produselor în cazul în care incidenta situațiilor descrise în au fost semnalate de către Client după expirarea unei perioade de 10 zile de la data recepționării Coletului și/sau refuzul de a transmite informațiile necesare solicitate de către Vânzător în vederea evaluării situației.

 

REGULI GENERALE RETUR

Consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului, cu excepția produselor personalizate care nu pot fi returnate conform prevederilor legale și ale TERMENILOR. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor conform O.G. 130/2000 și modificările din OUG 34/2014, pentru persoanele fizice ce achiziționează produse de pe site-uri, folosind tehnicile de comunicare la distanță, aplicându-se definițiile cuprinse în O.G. 34/2014 art. 16. Returnarea produselor trebuie să se facă pe cât este posibil în ambalajul original, dar cu toate accesoriile și documentele, inclusiv formularul de retur și fără să prezinte nici o urmă de deteriorare sau uzură, trebuie să fie noi, fără să fi fost purtate sau folosite de niciun fel (spălate, impregnate cu parfum sau odorizante de cameră, etc.), trebuie să fie complete (împreună cu toate accesoriile și etichetele sale). Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare de nevândabilitate duce la refuzarea returului.

CLIENTUL este obligat să notifice SC ESIA MLD SRL intenția sa de a returna produsele achiziționate, prin orice mijloc de comunicare scrisă (e-mail/fax/etc.) în termen de maxim 14 zile lucrătoare de la primirea produselor și/sau serviciilor și comunicarea acestui fapt către SC ESIA MLD SRL.

În eventualitatea în care produsul achiziționat prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs nou, cu condiția notificării în scris a SC ESIA MLD SRL în termen de 14 zile de la recepționarea produsului. Dacă înlocuirea nu este posibilă, se va returna contravaloarea lui sau se poate achiziționa un alt produs.

CLIENTULUI care a notificat SC ESIA MLD SRL îi revine responsabilitatea de a se asigura că produsele la care a făcut referire vor fi returnate la SC ESIA MLD SRL în maxim 14 zile lucrătoare de la data recepționării produselor, bineînțeles cu expedierea notificării (cu confirmare de primire din partea SC ESIA MLD SRL și trimitere prin curier), în caz contrar SC ESIA MLD SRL considerând cererea nefondată/invalidă și poate refuza returul.

Produsele se vor trimite cu toate documentele primite care le-au însoțit și cu formularul de retur disponibil pe platforma SC ESIA MLD SRL. Utilizarea serviciilor de curierat permit urmărirea coletului, dar SC ESIA MLD SRL nu este responsabilă pentru coletele pierdute pe drumul de retur al produselor.

CLIENTUL nu poate returna produsele achiziționate prin intermediul unui CONTRACT și/sau nu poate pretinde oricare alte daune-interese/despăgubiri, în următoarele situații:

Înlocuirea produsului achiziționat cu un alt produs cu alte specificații sau de un tip diferit.

În cazul returnării produsului iar acesta nu este în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original, cu toate etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).

Conf. O.G. 34/2014 art. 16 SC ESIA MLD SRL își rezervă dreptul de a nu accepta returnarea produselor care:

  • prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, cum ar fi produsele extrem de fragile sau casabile (dacă este cazul);
  • produsele sunt confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
  • produse perisabile;
  • produse desigilate care au caracter de igienă sau personal;
  • consumabile desigilate;
  • cărți, albume,